Stad verkoopt gronden om opbrengst te investeren (GVA, 28/01/2020, SVH)

Op 29 januari 2020, over deze onderwerpen: Financiën, Openbare ruimte

Stad verkoopt gronden om opbrengst te investeren (GVA, 28/01/2020, SVH)

DUFFEL / MECHELEN / SINT-KATELIJNE-WAVER - De stad Mechelen verkoopt in totaal voor 4,5 hectare gronden in Duffel en Sint-Katelijne-Waver. De oppositie stelt voor om de opbrengst integraal te besteden aan het afbouwen van schulden, maar daar gaat het stadsbestuur niet op in.

De raad voor maatschappelijk welzijn heeft maandagavond beslist om vijf percelen landbouwgrond in de Heuvelstraat in Duffel openbaar te verkopen. Die moeten minstens 257.454 euro opleveren. Een onderhandse verkoop via bieding onder gesloten enveloppe was eerder door de Raad van State vernietigd.

Tegelijk heeft de raad de verkoop goedgekeurd van drie percelen grond in de buurt van de Grensstraat in Sint-Katelijne-Waver. Die gemeente wil er het landschapspark Waverwoud mee uitbreiden en betaalt er 110.652 euro voor. Fractieleider Marc Hendrickx van oppositiepartij N-VA vroeg via een amendement om het geld te besteden aan schuldafbouw. Het stadsbestuur van Vld-Groen-m+ daarentegen maakt er investeringsbudget van, zoals gepland in de begroting.

Bron: GVA ~ https://www.gva.be/cnt/dmf20200128_04824876/stad-verkoopt-gronden-om-opb...