Stad zet Dag tegen Racisme in de kijker

Op 18 maart 2016, over deze onderwerpen: Diversiteit, Jeugd

Mechelen - Voor de Dag tegen Racisme en Discriminatie organiseren de stad en Unia zaterdag een stadsspel voor kinderen en jongeren. Er komt een banner aan het stadhuis en het personeel zal buttons dragen.

Het spel wordt georganiseerd met enkele Mechelse jeugdverenigingen en -werkingen. De jongeren zullen in de stad enkele opdrachten krijgen die hen doen stilstaan bij het principe van gelijke kansen. Ook bij kinder- en tienerwerking J@M staan de activiteiten zaterdag in het teken van racisme en discriminatie.

Elke medewerker van de stad en het Sociaal Huis zal maandag een button dragen met de boodschap ‘Ik behandel iedereen gelijkwaardig.’ Er wordt ook een banner opgehangen aan het stadhuis. “Volgende week verwelkomen we de eerste vluchtelingen”, zegt eerste schepen Marc Hendrickx (N-VA). “Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om elke Mechelaar nogmaals op te roepen om deze mensen warm te onthalen.”

Door de naamsverandering van het Interfederaal Gelijkekansencentrum naar Unia, heet ook het Meldpunt Discriminatie Mechelen voortaan Unia Regio Mechelen. “Iedereen die getuige is van discriminatie of racisme of zichzelf gediscrimineerd voelt, kan in onze stad terecht bij ons contactpunt van Unia”, zegt medewerker Carina Haesen.

Bron: http://www.gva.be/cnt/blmsi_02189769/stad-zet-dag-tegen-racisme-in-de-ki...