Verbeteringswerken aan fiets- en wandeldoorsteek in Battel

Op 7 oktober 2016, over deze onderwerpen: Openbare ruimte, Wijken en Dorpen

De fiets- en wandeldoorsteek van de Neerweg naar de Dijledijk in Battel is in redelijk slechte staat. Vele fietsers en wandelaars vragen al enige tijd om dit wegje terug berijdbaar en begaanbaar te maken. De stad Mechelen gaat nu daartoe verbeteringswerken laten uitvoeren.

“We opteren er voor om de doorsteek in eigen beheer te verbeteren met fietsvriendelijke dolomiet. De werken zullen zo snel mogelijk door onze stadsuitvoeringsdiensten worden verricht en kosten € 1814,50”, stelt schepen van Openbare Werken Chris Backx (N-VA). Eerste schepen Marc Hendrickx (N-VA), die decennialang in Battel aan de Neerweg woonde, ijvert al geruime tijd voor de heraanleg van deze fietsdoorsteek. “In mijn jeugdjaren maakte ik vaak gebruik van deze doorsteek. Hier passeren dagelijks honderden fietsers en wandelaars. Dat deze doorsteek nu op een deftige en veilige manier wordt heraangelegd, betekent beslist een meerwaarde voor de buurt”, meent schepen Hendrickx.

Bron: www.radioreflex.be/2016/10/07/verbeteringswerken-aan-fiets-en-wandeldoor...