Grote schoonmaak op bedrijventerrein Mechelen-Zuid

Op 6 juni 2018, over deze onderwerpen: Lokale economie, Milieu en duurzaamheid, Openbare ruimte

De bedrijven van industrieterrein Mechelen-Zuid houden vrijdag opnieuw een grote schoonmaak. Op initiatief van de vzw Bedrijven Mechelen-Zuid wordt het zwerfvuil in de bedrijvenzone opgeruimd.

De schoonmaakactie situeert zich aan de Bedrijvenlaan, Egide Walschaertsstraat, Hombeeksesteenweg, Mechelseweg, Geerdegem-Schonenberg, Eggestraat en Antoon Spinoystraat.

“Zwerfvuil is een echte plaag en tast de uitstraling van de omgeving aan. Op Mechelen-Zuid willen de bedrijven hun terreinen schoner maken, wat de beleving alleen maar ten goede kan komen”, zegt schepen van Economie Katleen Den Roover.

Positief ondernemerschap
“Met deze actie geven de bedrijven een krachtig signaal en wordt het samenhorigheidsgevoel aangesproken door zelf de handen uit de mouwen te steken. Hiermee zetten de bedrijven hun positief ondernemerschap in de kijker en creëren ze een aangename werkplek, wat wij als stadsbestuur uiteraard ten zeerste appreciëren en ondersteunen.”

Ook schepen van Openbare Werken Bart De Nijn is enthousiast. “Het Mechelse stadsbestuur doet al lang grote inspanningen om Mechelen, inclusief haar industriezones, proper te houden. Dit schoonmaakevent sluit naadloos aan op de inspanningen die de stad reeds levert”, aldus de schepen.

Beide schepenen steken vrijdag een handje toe bij het schoonmaken.

Bron: www.madeinmechelen.be/nieuws/grote-schoonmaak-op-mechelen-zuid