Liefde is ...

Op 14 februari 2024, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2024

…een toegankelijk Vlaanderen en een bereikbaar Mechelen. N-VA Mechelen pleit voor een leefbare stad met duurzame, toekomstgerichte mobiliteit: groen waar het kan, liefst met brede fiets-en voetpaden maar ook met een goede bereikbaarheid van de stad voor de wagen.
Bovendien willen we de mobiliteit toegankelijker maken voor personen met een fysieke beperking. En we pleiten voor toegankelijker onderwijs voor jongeren met complexe beperkingen. Maar evengoed zetten we ook in op toegankelijk groen, waar de bewoners en de bezoekers effectief van kunnen genieten. Het grote publiek heeft immers weinig aan grote groene percelen die volledig afgeschermd en afgesloten blijven.

… liefde. N-VA staat voor een open, inclusief Vlaanderen. Wij streven naar een volwaardige deelname van alle groepen van de bevolking aan de Vlaamse samenleving. We aanvaarden elke vorm of uiting van levensbeschouwing binnen de grenzen van de wet. Bij het overheidspersoneel staat de neutraliteit van de dienstverlening voorop. En we blijven oog hebben voor het mentaal welzijn van onze jongeren. Mentale gezondheid mag nooit meer een blinde vlek zijn.

…gelukkige thuis voor elk kind. Alle jongeren zijn anders. Met eenheidsworst in het onderwijs helpen we hen niet vooruit. Met meer aandacht voor de talenten van elke leerling wél. Enkel zo kunnen onze jongeren uitgroeien tot kritische, zelfstandig denkende burgers.
En we gaan positief aan de slag met diversiteit. Dat betekent dat we iedereen uitnodigen om vanuit zijn of haar eigenheid mee te bouwen aan een Vlaamse samenleving en een gedeelde toekomst, als evenwaardige burgers, met gelijke rechten en plichten die door ieder worden gedeeld en gerespecteerd. Dat betekent evenzeer dat we uitgaan van wat ons bindt en elke vorm van discriminatie op basis van herkomst bestrijden.

zorg dragen voor elkaar. Een warme lokale gemeenschap als remedie tegen toenemende eenzaamheid. De aanpak van eenzaamheid en sociaal isolement moet een structureel werkpunt zijn voor elk lokaal bestuur. En N-VA pleit voor een gezellige buurt waarbij essentiële basisdiensten zoals voedingswaren, postpunten en een bankautomaat voor elke burger fysiek bereikbaar blijven.